Voor- en naschoolse opvang

Voor- en Naschoolse Opvang

De Nassauschool werkt samen met verschillende partners die voor- en naschoolse opvang aanbieden. Hieronder vindt u een overzicht.

SKSG Paleis en SKSG Oranje

SKSG Paleis is een BSO in de Nassauschool aan de Graaf Adolfstraat. Hier bieden we buitenschoolse opvang voor kinderen van 4 tot 7 jaar. De kinderen spelen op BSO Paleis tot ze ongeveer 7 jaar oud zijn. Daarna stromen ze door naar SKSG Oranje. Deze 7+ BSO heeft een prachtige groene speeltuin en bevindt zich in Buurtcentrum Oranjewijk aan de Prinsesseweg.

Een gezonde, actieve en duurzame kinderopvang. Dat is waar SKSG voor staat! Zodat ieder kind de kans heeft om zichzelf te ontwikkelen. Want het mooiste wat je kunt worden, is jezelf!

Via deze link kunt u zich aanmelden voor een rondleiding: Rondleiding - SKSG Kinderopvang

Kidscasa Kinderopvang locatie BSO de Grote Beer

Buitenschoolse opvang de Grote Beer is gehuisvest in een ruimte aan de Orionlaan te Groningen. De BSO heeft een royale opvangruimte met een grote glazen pui over de volle breedte van de opvangruimte. De BSO is onderdeel van KDV de Grote Beer die aangrenzend in hetzelfde gebouw zit. De BSO heeft 3 afzonderlijke leefruimtes. In deze ruimtes worden maximaal 35 kinderen opgevangen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar.

De buitenspeelruimte is op de stoep voor de deur en wordt “afgeschermd” door paaltjes aan de zijkanten. Tevens wordt er gebruik gemaakt van het tegenoverliggende park, speeltuintjes en het Noorderplantsoen in de nabije omgeving. De BSO  ruimte is opgedeeld in hoeken met diverse speelmaterialen.

BSO de Grote Beer werkt met leuke, gezellige en uitdagende thema’s waar de kinderen op vrijwillige basis aan kunnen deelnemen. Hierbij valt te denken aan knutsel en beweegactiviteiten maar ook aan muziek en kookactiviteiten.

Bij BSO de Grote Beer bieden we voorschoolse- en naschoolse opvang en sluiten de opvangtijden aan op de roosters waar de basisscholen in de omliggende omgeving mee werken. In schoolvakanties en op andere vrije (marge)dagen van de scholen is BSO de Grote Beer de hele dag geopend.

BSO Het Toddlers Huis

Voor opvang na schooltijd kunnen de kinderen die naar de Nassauschool gaan terecht op de buitenschoolse opvang van Het Toddlers Huis. Op de Toddlers Huis-locatie aan de Friesestraatweg is een BSO met twee groepen, voor kinderen van 4 t/m 7 jaar en vanaf 8 jaar.

Het uitgangpunt van Het Toddlers Huis is dat kinderen na een lange schooldag lekker kunnen thuiskomen op de BSO. BSO-tijd is vrije tijd. Het ene kind besteed die vrije tijd het liefst lezend in een hoekje, het andere kind is graag de hele middag buiten aan het spelen. Bij Het Toddlers Huis bieden we die ruimte, maar stimuleren we de kinderen tegelijkertijd ook om spelenderwijs nieuwe dingen te ontdekken. Dit alles onder begeleiding van een vast team van pedagogisch medewerkers.

Nieuwsgierig naar de buitenschoolse opvang bij Het Toddlers Huis? Kom gerust eens langs voor een vrijblijvende rondleiding!