De kop is eraf...

De herstart is daar. Alsof er geen 8 weken afstand zijn geweest. De Nassau al weer twee dagen in bedrijf; het hadden er drie kunnen zijn. Maar daar is al genoeg over gesproken... Hoe dan ook: het winterweer hield ons tegen, een enorme teleurstelling voor velen, maar diezelfde natuur zorgt op dit moment voor "de zon is ons leven". Het is iedereen van harte gegund.

Wat waren de leerlingen enthousiast op dinsdagmorgen. Wat was en is het fijn elkaar weer te zien. En wat liep het eigenlijk vanzelf. Door rekening te houden met elkaar. Leerlingen, ouders en leerkrachten! Laten we dat met z'n allen volhouden. Want kwetsbaar is het zeker. Dus kom op tijd, houd afstand, geen ouders op het plein voor half negen en rond half drie. En voor ouders uit groep 1: altijd een mondkapje bij het afzetten of ophalen van uw kind bij het lokaal!

Houd vooral uw sociaal schools account dagelijks bij. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op dit moment drie collega's in quarantaine zijn, en er weinig alternatieven achter de hand als het om vervanging gaat... En dan is er geen andere optie: terug naar online onderwijs! Laat het ons nog even bespaard blijven!

De nieuwste beslisboom vindt u hier. Met meer duidelijkheid over verkoudheidsklachten (niet komen dus!) en meer info over het testen van leerlingen (niet verplicht). Graag uw kind bij afwezigheid altijd afmelden via de website van de school; en vermeld de reden, dan is de leerkracht op de hoogte!

Iets over onderwijs nog, want daar gaat het om: het team is in deze weken druk bezig om de laatste voorbereidingen te treffen voor het nieuwe kindvriendelijke en persoonlijke leerlingrapport. Op vrijdag 19 maart krijgt uw kind deze rapportage mee. En in de periode van 22 - 31 maart volgen de online ouder- en kindgesprekken. Later meer daarover. Zie dit als een vooraankondiging.

Tenslotte:
Afgelopen maandag waren veel kinderen en ouders druk met de Nassau Winter-challenge. Er zijn door alle groepen een heleboel punten verdiend. De winnaars verzamelden 212 punten en de jongsten, groep 1 ( net op school en nog maar 8 kinderen) verzamelden samen maar liefst 20 punten!
Hier de top 3:
1 Groep 6a met 212 punten
2 Groep 4a met 211 punten
3 Groep 2b met 192 punten
Bedankt aan alle ouders voor het doorsturen van de foto's. Gisteren hebben heel veel leerlingen alles samen op het digibord bekeken en de punten opgeteld. Het was voor velen een geslaagde challenge. Leuk dat iedereen van de Nassau mee kon doen!

Tot volgende week, Cees Aandewiel