Visie en missie Nassauschool

Wij zijn nieuwsgierig naar.... onze leerlingen en het verhaal dat zij te vertellen hebben. Eigenheid staat hoog in het vaandel, het is onze taak om alle leerlingen te zien. Het is onze verantwoordelijkheid om ze voor te bereiden op een leven in de maatschappij van nu en de toekomst.

Dit doen we door bij te dragen aan het vergroten van zelfkennis en het ontwikkelen van sociale vaardigheden. We reiken brede kennis aan en geven kinderen de ruimte om zich vaardigheden zoals kritisch denken, creativiteit en probleemoplossend handelen eigen te maken.

Ieder kind is uniek en beschikt over talenten. Het benutten van gegeven talent en het ontwikkelen van persoonlijke, unieke eigenschappen bevorderen de eigenwaarde, eigen verantwoordelijkheid en het welbevinden van de leerling. Onze missie is om de nieuwsgierigheid en betrokkenheid te blijven stimuleren om vanuit daar te komen tot leren en ontwikkelen.